onsdag 20 januari 2016

Ommöblering av vardagsrum

Mannen fick inredningsfnatt och den smittade åt mig också!
Han tyckte att han behövde lite omväxling i vardagsrummet så vi slog våra huvuden ihop och funderade hur man kunde placera om våra möbler. 

Hela lördagen gick åt att flytta möbler hit och dit, men nu är vi nöjda!
Här kommer lite före och efter bilder.

"Långa väggen" hade bara förvaringsmöbler.  Min byrå från 1940-talet och moderna tv-bordet.

Före

Nu står där vårt vitrinskåp och soffan (med ett överkast på sig).

Efter

Soffan stod mot korta väggen.

Före

Men nu är tv-bordet där.

Efter

Det är mycket lättare att hålla koll på var barnet springer när soffan står mot långa väggen. 

Mot "höga" väggen stod vitrinskåpet.

Före

Nu står där byrån och väggen ser lite tom ut. Men jag har en idé hur jag skall fixa det! :)

Efter.

Vi är rätt så nöjda fastän hela lördagen gick åt att flytta på grejer. Soffan som är så sliten och ful blev genast lite trevligare med överkast. Kanske jag borde fixa ett till för omväxlingens skull...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar