onsdag 10 februari 2016

Barnets klädskåp

Jag tänkte visa er Smulans klädskåp, ett alldeles vanligt IKEA skåp.
En ettåring har inte så mycket kläder (i alla fall inte min) så alla hennes saker ryms i skåpet.

I plastlådorna finns kläderna som blivit för små. Ganska mycket har jag gett bort (säkert största delen) men det finns underbara kläder som jag inte kan göra mig av med.

Alla hennes och mina gamla barnböcker står på en hylla. I vita lådorna finns det lakan, sovpåse mm.


Det som jag nu gjort om och är väldigt nöjd med är de vita utdragbara korgarna.
I de två översta är kläder som hon nu använder och i de två nedersta för stora kläder som blir aktuella senare.

Det som jag ändrade om var att ställa kläderna upprätt.


Det fungerar jätte bra! Nu har jag full koll på kläderna. Inga kläder glöms bort för att de ligger under andra kläder. Dessutom tar de mycket mindre utrymme på detta sätt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar