fredag 19 februari 2016

Mini film

Jag har tagit mig an ett litet projekt, sådär på skojs skull.
Förra året skulle jag göra en kortfilm på foton och videosnuttar som jag filmat av Smulan under hennes första år. Hela grejen föll lite på det att jag inte fick filmerna överflyttade på datorn. Nu har jag fixat det och fick ett litet större projekt! Att göra en 10 minuters film på Smulans 2 första år.

För det första har jag aldrig tidigare klippt och klistrat ihop en film, så det blev att lära sig lite nya grejer på egenhand. Som tur har jag studerat Adobe Photoshop så jag hade lite bakgrundsinfo som jag kunde använda mig av i Adobe Premiere Pro.

Det tog sin tid när jag valde ut alla foton och filmer som skulle med i kortfilmen. Nu är allt klippt och klistrat in på rätt ställe. Till följande skall jag göra effekter och koppla med musik.

Får se om jag kommer att slita håret av mig i något skede :)


En liten fot på en liten nyfödd bebis 2014.

Hur som helst så är det super kul att gå igenom materialet och kanske jag skulle få inspis att göra korta filmer av alla långa filmer jag filmat under åren.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar