onsdag 24 februari 2016

Krassligt barn och kikärtssallad


Min lilla tös fick feber på söndagkväll och igår visade jag upp henne för doktorn.
Hela tisdagen hostade hon med 3 minuters mellanrum och sov HELA dagen. Och jag menar verkligen att hon sov. Jag tror att hon var vaken två timmar under ett dygn. Orkade inte äta och orkade inte leka. Ville bara vara i famnen eller sova.

Vi fick en kur som påbörjades genast och idag är hon sig själv igen. De misstänkte lunginflammation (?!), men det visade sig vara en virusinfektion som är möjligen i örat. Nu fick hon då tyvärr sin första antibiotikakur, inge vidare!

Jag och barnet har inte varit ute sen söndag och det är konstigt att vara så mycket för sig själv här hemma när hon sovit så mycket. Jag har yrat mig in på Pinterest. Om du inte är redan där så gå inte dit! Livsfarligt, man kan surfa runt hur länge som helst och bli jätte inspirerad. Så inspirerad att man skulle springa genast iväg och skaffa material till inredning om man inte vore fast hemma med sjukt barn. 

Då vidare till salladen som rubriken tipsade om. En av de godaste salladerna jag ätit på länge hamnade framför näsan på mig. Det är Lantliv som stod för receptet (klick).


Super gott med rostade kikärter, mango, sallad, nudlar osv!
Så gott att jag skulle kunna äta det varje dag i en veckas tid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar