fredag 26 februari 2016

Sovrummet

Nu när jag egentligen har varit så gott som hela veckan inomhus så har jag funderat på våra rum i detta hus. Jag kom ganska snabbt fram till att sovrummet är mitt favoritrum.

Sovrummet och barnets rum är de enda rummen som vi har renoverat om så att de ser ut som vi som bor här. Därför gillar jag säkert väldigt mycket barnets rum också :) Alla andra rum har tapeter och fasta möbler som de tidigare ägarna har valt.

Vårt sovrum har inga onödiga grejer, inte ens klädskåp. Inga elektroniska apparater heller, förutom väckarklockan. 



Jag har alltid tyckt om att sova och ser ibland riktigt framemot att få gå och lägga mig. Rena, nya lakan, svalt i rummet (17-19 grader), ett fluffigt täcke och en skön dyna. 

På vintern bor alla balkongsblommor i sovrummet. De trivs rätt så bra. Jag var orolig över olivträdet hur det skulle klara sig, men den ser ut att må helt okej.


Trädet har tappat en hel del blad, men det kommer nya till.

Jag kom på en jobbgrej nu i samband med detta tema. På min förra arbetsplats gjorde vi en gång om året en utfärd där vi förbättrade arbetshälsan (tyky-päivä på finska). 
Till vår stora förvåning hade den som ordnade dagen tänkt spara lite pengar så vi måste dela rum OCH säng med en jobbkollega! Det var så himla konstigt att sova bredvid sin jobbkompis och lite pinsamt tyckte jag. Jag hade dessutom en rätt så rastlös sängkompis bredvid mig som slog mig i huvudet med sin hand på natten (när hon svängde om). Många var rätt så irriterade över arrangemanget så följande som bokade nästa tyky-resa fixade åt oss alla egna rum och sängar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar