lördag 11 augusti 2018

En dag i Borgå

Idag var vi en hel dag i vackra Borgå.

Vi startade redan 9-tiden hemifrån och kom tillbaka 15-tiden. 
Vi hann med massor :)


Smulan rusar längs med gatorna. Det ser ut som om hon leviterar.

Lunchen åt vi på Wanha Laamanni. Det var en fiskbuffé och eftersom vi alla älskar fisk så passade det mera än väl.

Smulan slevade i sig en stor portion fisksoppa.


 Jag och Mannen smakade på allting, jätte gott!

Vi besökte en alldeles underbar leksaksbutik. Jag har märkt att jag är lite svag för fina leksaker så jag plockade ivrigt tillsammans med Smulan köksgrejer till lekköket. Det blev frukt, kaffekanna och stekspade. Sedan stod vi och dreglade på dockskåpen. 

Det kändes som om vi kunde kolla på mera leksaker så vi besökte också leksaksmuseet med Smulan.


Fina leksaker!

Jag köpte en fin blus av linne åt mig. Den är jätte skön och farligt vit. Jag är nog lite tokig som köper vita kläder med två små kladdbarn. Jag har säkert hallon eller jordgubbsgegga på den första dagen jag har den på mig.

Kaffepaus på Petris Chocolate Room. 


Omnomnom!

För att barnen skulle orka sitta i bilen så besökte vi ännu en lekpark med mumin tema.


Lillebror hänger i parken.

Smulan hittade genast en lekkompis åt sig så hon sprang ihop med Kaspian hela den tiden vi var där. Vilken glädje att ha en kompis i samma ålder man kan gunga och rutscha med! Lillebror var nöjd när han fick gunga och kolla på andra. 

Hela familjen var nöjd och vi bestämde oss för att göra en rolig dagsutflykt snart igen!


Tack för oss Borgå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar