måndag 6 augusti 2018

Tillbaka till vardagen

Idag gjorde vi en mjuklandning till vardagen efter några månaders sommarlov.
Vi var en timme på dagis för att kolla var Smulan skall vara och vem som jobbar där. Smulan hade full koll efter att ha tittat var hon skall hänga kläderna. Hon sprang iväg och lekte med kompisen. 

Jag behövde tydligen mera denna dagis besöksdag :) Nu har jag koll på var hon skall vara, vilka som är "dagistanterna" och hur barnen ser ut i gruppen. Trevliga typer hela gänget!
Imorgon börjar hon påriktigt. Det var lite svårt att locka hem henne idag, hon skulle gärna ha stannat för att leka mera. Bra så!

Idag var det också första dagen under hela sommaren som jag kände att jag hade för lite kläder på mig. Skulle ha behövt en långärmad med på morgonen.

Gänget snarkade på till kl.7:50 idag, kanske det hjälper att vi har 22 grader inne istället för 29 :)

Avslutar detta blogginlägg med efterrätt.


Jag fyllde frysen med ostkaka i glas i torsdags. Vi har fortfarande kvar av dem och det känns som en ganska lyxig efterrätt. Här kommer receptet (klick).  Passligt stor när man delar upp den i flera glas.

Tack till mamma och pappa vars björnbärsbuske vi har plundrat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar