torsdag 2 augusti 2018

Bråck

Lillemannen hade mitt i allt en stor knöl vid ljumsken. Den försvann och kom tillbaka. 
Idag var han en sväng till barnläkaren och vi fick veta att Lillebror har bråck.
Eländes elände!
Det går inte om av sig självt så det måste opereras. Vi fick remiss och fick ställa oss i kö för operation. Så orättvist att en så liten måste opereras, nyss ett år fylld. 


En nöjd liten man.

Börjar bråcket värka och blir sjukt så måste vi åka in genast. Nu skrattar han bara när jag klämmer på honom så det finns ingen orsak till oro.

Idag fick jag lite simtid när resten av gänget var på vift.


Jag cyklade över till Meiko för att simma. Det var väldigt varmt vatten, säkert lika varmt som luften (27 grader). 
Efter att jag cyklat hem så var jag nog svettigare än när jag for :)

2 kommentarer:

  1. Bråcket är tydligen ett släktfel. Du har två kusiner som också haft ljumskbråck. Kusin J hade på båda sidorna. H. Tildamoster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, mamma berättade. Hur gamla var kusinerna när de blev opererade? Efter operationen skall barnet ta det lugnt, men hur håller man en 1-åring stilla...

      Radera