onsdag 15 augusti 2018

Städiver efter nytt kattsand

Vi brukar använda träpellets som kattsand, såna som man värmer upp sitt hus med. De kommer i 20kg säckar och kostar nästan inget. 
Ibland får jag för mig att testa andra alternativ, om det skulle finnas något bättre. Nu senast testade jag en av naturlera. Den skulle inte damma och vara ett miljövänligt alternativ.
Näe, inte dammade den, men vi hade småsten ÖVERALLT! Det fastnade i kattens tassar och spreds runt i hela huset. Vi gick på sanden och efter det fanns det i sängarna, soffan, stolar osv.
Jag höll på att bli galen när jag trampade i kattsand varje gång jag gick upp eller ner för trappan (där fastnar det mest). 
Igår hämtade vi igen av träpelletsen och jag dammsög hela huset, sängar, trappor, allt! 

Till råga på allt så slängde jag alla dynor och lakan i tvättmaskinen. Det är bra att passa på nu när vi inte svettas så mycket mera om nätterna. Lakan har jag förstås bytt när vi haft 30 grader inomhus hela sommaren, men dynorna tvättade jag nu först.

Nu känns det bra, det doftar rent och känns rent!

Jag har inte visat upp tidigare vår nya säng. Jag planerar saker så långt i förväg att jag åtgärdade sängproblemet redan i våras. Vi skall i något skede byta rum så att barnen får stora sovrummet och vi flyttar in i lilla rummet. Vår gamla säng skulle ha varit alldeles för stor där så vi sålde bort den och beställde en ny.


Pappa tog bilden när sängen kom. Vi var i Sverige då.

Sängen är beställd av en snickare Tuukka Virkkilä (klick). Den är super fin och så enkel en säng bara kan vara. Inga krumelurer och tröttnar man på vitt så går det bra att måla den och slipa. 

Här sover man bra :) Speciellt nu när jag dammsugit bort kattsanden och fräschat upp sängen efter svettiga sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar