torsdag 30 augusti 2018

Ikea hack

Barnen har några gemensamma lekar och det är med Duplon och med lekköket.
Vi har en röd Brio spis (klick) som barnen har kockat med sen Smulan var ca 1 år.
Den har varit i jätte flitig användning och jag funderade på att piffa upp den. Planen var att bygga en skiva bakom den och hyllor ovanför, ett litet diskho osv. 

Men sen blev det så stort och krångligt att jag slog till och köpte Ikeas duktig kök (klick). Den skulle jag piffa upp tänkte jag.

Idag blev det äntligen (nästan) färdigt. Jag har ockuperat badrummet nu hela veckan så alla har fått hoppa över köksdelar, papper och målfärger för att komma till duschen.


Tadaa!

Det blev en hel del skavanker, men dem struntar jag i nu. Nu är köket redo för lek!
Det blev färgen T1427, ljusgrön. Mint skulle jag påstå. 


Diskbänken fick en marmorskiva av plast.

Jag hade också köpt fina metallhandtag, men latmasken bet mig så jag skruvade fast original handtagen.

Nu när knallröda Brio köket flyttade ut till balkongen så passar inte de knallröda stolarna till det nya köket.


Det fixades lätt med samma färg. Nu har vi två ljusgröna stolar istället för två röda.

Det som ännu skall fixas är en lampa till köket. Den har jag redan, men jag tror att jag låter Mannen installera den :) Han var redan orolig när jag lånade hans borr och skruvade ihop köket. Bäst att låta honom fixa elen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar