tisdag 28 augusti 2018

Sparsamt med äppelsylt

Äppeltider hej hej!

I år ser det ut som om alla äppelträd böjer sig av äppelmängden. Vi har också rekord bra år. Tyvärr har de flesta (alla?) våra äpplen svarta prickar på sig. Kanske getingarna som grävt mat åt sig?

Jag plockade en hel del och skulle koka sylt.


Det blev en halv burk av mängden :) Nu får vi äta sparsamt av den så att det räcker tills nästa år, hih!

Det blev ju så lite när jag skalade och grävde bort alla hål.

Resten av äpplena skall bli paj har jag tänkt, det är ju också så gott.

På tal om äppelpajer så förde vi en till min bror och hans familj i söndags. Vi fick äntligen se deras underbara nya hem. Ett riktigt drömhem med stora utrymmen och högt till tak. Det är alltid roligt att se fina hem så blir man inspirerad. Vi hann också ett varv till stranden och barnen fick leka loss i parken.

På måndag blev det mera lek när vi hade min kompis med dotter hos oss hela dagen. Det var så roligt så Smulan undrade om inte Ida kunde komma snart igen och leka en hel dag. Det klickade bra ihop.

Efter massvis med program så sov vi allihop en djup och lång nattsömn. Det är ett undantag hos oss att INGEN vakade ens en minut i natt :) Barnen sov från kl 20 till 07, Mannen från 21 till 06 och jag från 22 till 07. Häääääärligt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar