lördag 4 augusti 2018

Italienska drömmar och loppisbesök

Vilken dag alltså! Vi skulle åka genast på morgonen till Ekenäs för att donera gamla grejer till Emmaus. 
När jag räknade katterna före avresan så märkte jag att en katt fattades. Jag gissade genast att Mårran hade stuckit ut för att kolla om grannarna hade godbitar åt honom.

Senast fick jag locka ner honom från taket och idag sprang vi runt på gården och letade. Smulan hittade honom och han sprang med burrig svans snabbt hem. Han tyckte väl att det räckte med uteliv för denna morgon. Han hade hoppat ut genom fönstret i gästrummet gissar jag. Det är väl ett tecken på att han är pigg och kry trots ålder och krämpor :D 

Sedan blev det bättre när katten var upphittad och vi kom iväg. Våra saker får nya ägare och vi köpte från loppiset en Paddington bok på finska hem till oss. Prima med loppisar!
Vi åt en förskräcklig lunch på Stadshotellet (Gustavo), får ännu lite kalla kårar när jag tänker på maten och jag brukar gilla allt. 


Lekparkerna måste alltid testas. Smulan hann jag inte fånga på bild, hon hade sådan fart. Om ni undrar varför Lillebror har handen så konstigt så vinkar han åt Smulan.

Igår hade vi våra goda kompisar, sedan säkert 17 år tillbaka på middag. Vi älskar Italien och brukar bjuda varandra på lunch eller middag två gånger om året. Ofta blir det Italien tema (eller Spanien ibland). 



Fastän det har kommit fyra barn så håller vi fast god mat och vin. Barnen gillar varandras sällskap så vi får prata ganska ostört. Drömmer och planerar resor. Sedan märker vi att klockan är alldeles för mycket och barnen börjar bli dåsiga. Kramkalas och sedan ses vi igen om 6 månader och fortsätter där vi blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar