lördag 1 september 2018

Arbetsbelysning i köket

Nu har Mannen fäst en lampa i barnens Ikea kök. Det blev just så bra som jag tänkte mig.
Storhetsvansinne slog till och jag började fundera på att klistra flera lampor. Tänk vad snyggt det skulle vara med en i "vitrinskåpet" (luckan nere till vänster)!


Det blev jätte bra och barnen älskar köket.

Smulan har fixat hela dagen och Lillebror diskar koppar alltid när han får plats i köket.


Vi invigde köket med saft och muffinskalas för dockorna.

Muffinsarna var riktiga och bebis-vänliga så Lillebror kunde också äta av dem.


Receptet är eget påhitt.

Det var grannen som inspirerade mig. Hon hade kokat äppelmos på äppel, dadel, vatten och socker.
Jag lånade idén och kokade äppelmos på äppel, dadel, vatten och kanel.
Super gott!

Sedan tog jag ca 2-3 dl av dadel-äppelmoset och blandade i 4 dl havregryn, 1 msk rapsolja och 2 ägg. En snabb sväng i mixern så det blev slätt. 
Jag hade minimuffinsformar så jag körde dem i ugnen i 200 grader i 10 minuter.

Försvinnande goda. 
Lillebror tror att han blir bjuden muffinsar vid lekbordet varje gång. Så han sätter sig glatt på stolen och gör smackande ljud :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar