tisdag 18 september 2018

Höstblommor

Jag har haft vid framdörren samma penséer sedan våras och de började se smått hängiga ut, trots att de fortfarande blommade. Små söta lila blommor.

De fick åka ner i jorden runt trollhasseln och så planterade jag nytt.


Det blev gul ljung i ena och rosa cyclamen i andra. 

Jag har varit lite inrutad i samma vanor och alltid köpt lila ljung, nu överraskade jag mig själv :)


Små prydnadspumpor fick också följa med från Lantmarknaden. 

Smulan har flitigt berättat åt grannbarnen att det inte är riktiga pumpor, man får inte äta dem. Kanske det är riktigt bra att säga till så att ingen hugger sina tänder i dem. De ser ju så söta ut!

På bakgården är det fortfarande varmt och det enda jag har planterat i höstväg är krysantem. När tomaterna är skördade så blir det lite annat där också.

På tal om blommor så borde min mor få en stor bukett idag. Denna dag fyller min mamma år, hurra! Grattis!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar