söndag 2 september 2018

Porkkala

Att ta en sväng i naturen är vad vi alla i vår familj gillar. 
Nu försöker vi ha som mål att göra det alltid när vi har möjlighet. Alla känner sig lugnare och gladare efter en skojig stund ute. 

Idag skulle vi åka till Linlo, men pga hjärnfis både hos mig och Mannen så åkte vi ut till Porkkala istället. Vi blev lite misstänksamma när vi kört länge och inget Linlo kom emot. Nåjo, så det blev Porkkala udd. Fint så!


Vacker utsikt!

Jag är lite svag för klippor, berg och hav så jag gick och snusade på alla härliga dofter. Skogen doftar också så gott till enbär, mossa och fukt.

Det blev picknick uppe på en klippa och sedan plockade vi en korg full med runda fina stenar.


Fina mönster i berget.

Enda minuset var mina skor. Fastän de är gjorda för vandring så börjar de helt klart bli slitna i bottnet. Höll på att halka i kull några gånger när det var snorhalt. Mina skor är lite över 10 år, dem köpte jag när vi flög över till Nya Zealand på bröllopsresa. De kördes in på andra sidan världen :) De vandringsrutterna glömmer jag aldrig, speciellt inte Tongariro Crossing (klick)!

Batterierna är laddade för ny vecka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar