tisdag 11 september 2018

Organisering av handarbetsgrejor

Måttbandet är omöjligt att hitta, det är alltid på fel ställe. 
Det beror helt enkelt på att jag har många "gömmor" för mina handarbetsgrejer. 
När Lillebror sov dagssömn så tog jag tag i det och samlade ihop allt i en hög.


Alla knappar, nålar, band, små nystan, garnstumpar, stickor, tovningsmaterial osv skall passa in i plastlådan.

Jag flyttade runt på grejer och fick det att passa.


Det är inte det lättaste att få ut grejer ur den, men nu har jag allt så samma ställe i alla fall.

Optimalt skulle vara en genomskinlig låda med flera olika fack. 
Alla papper, pennor, målfärger, presentpapper, tejp osv har jag i en utdragbar låda så det är lite lättare. Denna är en farligare låda med vassa grejer så jag tänkte att det är bäst att ha den stängd och gömd att inga småbarn rotar i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar