tisdag 4 september 2018

Planteringar vid husväggen

Nu har jag klart området framför husväggen. 
Det är den varmaste platsen på vår gård och där stoltserar örter, smultron och grönsaker.
Så här såg det ut när jag började med projektet (klick)

Nu finns där två örtlådor. En med enbart mynta och en med allt det andra. Myntan fick en egen låda för att den tar så mycket plats av de andra.

Längs med husväggen har vi satt stenplattor och där växer tomat, grön-, och gulzucchini och nu finns där också en krysantem istället för drivgurkan. Drivgurkorna skördade vi nyligen (fick 2 stycken stora gurkor).


Runt allt finns tyg med sepel på (tack till föräldrarna för småstenarna).

Eftersom månadssmultronen som jag planterade under äppelträdet har vuxit helt tokmycket så flyttade jag över några till "örtagården". Nu kan barnen plocka smultron när de står på terrassen.


Den högsta växten är den fina tomatplantan. Du milde så goda tomater den producerar! 
Mörkröda, söta och saftiga. 
Nu blir vi nog så kräsna att butikens tomater smakar bara bläh efter detta :)

Gräsmattan har börjat ta sig, men jag tror att jag måste slänga ut lite mera gräsfrön så att det skulle se jämnare ut.

Jag är nog mycket nöjd med hörnan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar