torsdag 27 september 2018

Baka baka bröd och kaka

Jag har fått tillbaka min bakinspis. Nu menar jag inte att jag är intresserad av rumpor, utan av att baka :)
Det har blivit under veckorna tre olika sorters bröd och några kakor. 

Mitt absoluta favorit var grekiska olivkransen.


God och mjuk. Den blev så stor att jag satt halva i frysen och den var precis lika god när man tinade upp den.

Allt möjligt annat har vi också vi gjort förutom bakat, varit på barnsjukhuset och sprungit runt hemma och försökt få kisi i en burk av Lillebror. Ja, Smulan har gjort många saker för första gången. 
I söndags var hon på teater med mommo och mofa. Det blev Folk och rövare i Kamomilla staden. Följande dag var vi med Smulan på tumis på cirkus. Vilka fina shower! 
Hennes favorit var den klassiska nummern där en flicka red på en häst och gjorde konster, bl.a. hoppade rep. 

Smulan har gjort stora framsteg i sina teckningar. Mera detaljer och större intresse av att måla av saker hon ser.

Nedan ser ni morfar som är ute och gå med Lillebror (liggandes i vagnen).


Röda kinder och fötterna är utritade. Vagnen ser man också tydligt. Solen lyser, men det duggar lite.
Hon ritade också hela granngänget en dag. Jag var förstås med och stod där glad med en potatis i handen, hih hih!

Idag var jag och löste ut en gåvocheck jag fått till massör. Åh, det var så bra. Jag har haft huvudvärk i tre dagar nu så kanske det skulle hjälpa lite. Jag har nog varit orolig för Lillebror och spänt mig har jag på känn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar