söndag 16 september 2018

Ett veckoslut med släktingar

Vilket fint veckoslut vi har haft!
I lördags samlades vi hos mummi & vaari på lunch. Där var också Mannens syster från Rovaniemi och hennes sambo. Mummi hade gjort kåldolmar, de var super goda, det är sällan man får såna. 

Söndagen hade jag väntat på, då träffade jag mina bröder.
Tänk, vi har aldrig varit ute och äta alla tre tillsammans, bara vi. 


Det blev brunch på Glaspalatset.

Mycket att prata om, både vad som händer i våra liv och bara struntsaker. Så som det skall vara. 
Utanför fönstret kunde vi kolla på en oändligt lån kö till Amos Rex museumet. Jag kunde inte förstå varför där var så lång kö hela tiden. Det kom fram när jag googlade att där är en fantastisk utställning som kritikerna har lovprisat.  Kanske man borde fara och kolla?

Tillbaka till brunchen så var det så himla skönt att bara kunna sitta och snarvla. Ingen som behövde matas, torkas rumpan på, snytas eller fylla på mera mjölk i glasen. Det är lyx nuförtiden, att kunna äta i fred :) Betydelsen av ordet lyx ändrar man åldern. 

Efteråt gav jag mig ut för att hitta en t-shirt, men kom hem utan en. Herrgud att jag kan hata att shoppa. När jag märkte på Stockmann att jag höll på att bli riktigt arg och sur så måste jag ge upp och åka hem. Man ville ju inte förstöra en trevlig dag.

Tacka vet jag internet. Där köper jag all vår och katternas mat, kläder, biljetter, böcker osv. Då slipper man gå i butiker :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar