torsdag 13 september 2018

Operationen närmar sig

Om sju dagar blir det Lillebrors operation för ljumskbråcket.
Jag börjar bli lite nervös för det, han har ju aldrig varit nedsövd och sen skall han vara jätte länge utan mat före operationen. 
Det blir nog tortyr för en ett-åring att vara utan mat i över 6 timmar.
Jag har använt Lillebrors dagssömntider till att vara i kontakt med researrangörer, sjukhus och försäkringsbolag. Vi skulle ha åkt till Mallorca inkommande lördag, men jag måste avboka pga bråcket. Vi tar en resa i nästa år i stället och njuter av hösten i Finland.


Familjen på väg. 

Smulan var lite rolig igår när vi kollade på mina handväskor. Då ville hon definitivt ha en av mina små söta blommiga handväskor. Okej sa jag, bara du inte leker med den ute. Hon får bara ha den inne och när vi skall till butiken.

Igår tog hon den med till butiken (uppe på bilden svänger hon på den). Hon ville köpa en lakrits för 30 cent och hade pengar med sig. Jag höll på att få en skratt-attack när jag skulle hjälpa henne med pengarna och kollade vad hon hade packat med i handväskan :)
Överst hade hon en tom toapappersrulle. Det är ju bra att ha ifall man behöver en kikare eller något att rulla fina papper runt :)

Annat hon hade packat med var spegel, näsduk och pengar (det är mera standard). 

Idag när vi varit till butiken och skulle gå hem såg vi en bekant mamma med sitt barn. De berättade att det skulle bli sångstund och vi skall ju såklart komma med! Vad glad jag blev, härligt med mammor som tar en med. Helt oförberedda hängde vi med och hade jätte skoj. Där fanns en stor låda med bilar som Lillebror gjorde inventarie på och hade knappt tid att sjunga alls. Sen måste vi gå lite före de andra hem för det var dags för lunch och vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar