söndag 14 oktober 2018

Barnens musikfestival

Idag åkte vi via Drumsö till Savoy teatern.
På Drumsö stannade vi för att beundra en 3 veckor liten bebis. Hon stannade hemma, men hennes storebror och pappa följde med oss på barnens musikfestival.


Här beger vi oss iväg. Smulan ville ha massvis med hårgrejs i håret så jag fick vara kreativ för att få allt att passa. Det var första gången som hon bad mig göra en håruppsättning. Tidigare har bara rosett varit okej. Hon ser så mycket äldre ut med håret fastspänt :)

Mest av allt väntade Smulan med kompis E på Arne Alligator. 
Smulan och E satt och tittade på musikerna medan Lillebror var 100% med. Han dansade, klappade, viftade med händerna (som de bad publiken göra). I en timme var han alldeles insugen i musiken och sedan blev han så hiskeligt trött att vi fick smyga iväg och låta honom ta en tupplur i vagnen. 

Resten av gänget blev kvar och lyssnade på de sista som uppträdde. 
Ett väldigt skojigt evenemang!
Före vi åkte hem så åt vi sushi på Drumsö. Inte så gott menade Smulan, hon gillade bäst gurkorna. 
Men jag håller nog med, de var den sämsta sushin jag någonsin ätit. Jag gillar verkligen sushi så jag förstår inte hur de hade lyckats få den så smaklös...

Nu startar höstlovet! Ha de skoj allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar