söndag 7 oktober 2018

Ett veckoslut utan program

Jag minns inte när vi senast skulle ha haft ett veckoslut utan färdigt inbokat program.
Det var ju jätte skönt! Mera av dessa!
Vi gjorde lite vad vi kände för.
I lördags förde jag en hel kass med gamla glasögon till Specsavers.


Där fanns både mina och mammas glasögon samt solglasögon. Totalt blev det väl 7 st om jag minns rätt.

Jag googlade och råkade hitta att just Specsavers tar emot gamla glasögon och skickar dem till Tanzania (klick). 
Så nu känns det som om man gjorde en god gärning samtidigt som skåpen blev rensade på oanvända grejer.

Efteråt var vi och leka till en Angry Birds park. Smulan hittade genast en lekkompis och lekte med henne. Hon är så bra på att ta kontakt, jag var inte alls sådan när jag var liten. Jag är den som frågades med och leka, aldrig den som först tog kontakt. 
Smulan hälsa på flickan och när flickan hälsade tillbaka så frågade Smulan: Leikitäänkö? Ska vi leka? Jo, svarade flickan och så lekte de ihop hur länge som helst.

Idag fick jag gå ensam till simhallen och simma. Super härligt. Jag har inte simmat sedan somras så jag njöt för fulla muggar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar