tisdag 23 oktober 2018

Katträd

Så var höstlovet slut för vår del och Smulan skuttade gladeligen till dagis idag.
De har pyjamasdag idag på dagis så alla var klädda i sina nattdräkter. Också personalen.
Hon kommer att ha en mysig och rolig där, ute ösregnar det så det är skönt att vara inomhus med pyjamas på och gosedjur under armen.

Som tur inverkar strejken inte på vårt dagis så de får mat där. Vi hade igår kompisar från Esbo på besök och de måste ha egen mat med till dagis idag. Inte lätt att välja mat då personalen inte får sätta maten i kylskåp eller värma upp den!

Jag har gjort inventarie här hemma och gett bort katternas klätterträd. 
Det har fungerat helt okej, men det är så stort och har inte riktigt hittat en plats åt sig.


Jag satt denna bild på Facebook och bad någon hämta bort den. Jag blev verkligen förvånad när det blev rusning och säkert 10 människor i kö som ville ha den. Jag tänkte att ingen vill ha ett använt katträd. Kanske jag borde ha frågat 5 euro eller 10 euro för den :)


My undrar vad jag håller på med när jag skruvade loss några delar.

En dam hämtade bort trädet nästa dag och skulle ha den åt sina tre katter. Slitet, men fungerade träd.

Jag tänkte att nästa katträd skulle vara ett sådant som jag byggde för ca 12 år sedan till förra hemmet. 


Katträdet jag byggt står i hörnet.

Då torkade vi en björkstam, fäste några plattor på den och snurrade rep runt nedre delen så att katterna kan vässa sina klor där. De gillade nog mera hemgjorda trädet en butiksträdet. 
Så tar det inte så mycket utrymme heller när det är bara en stam :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar