måndag 29 oktober 2018

Snö

Det snöade lite på veckoslutet och nu snöar det igen. 
Jätte kul tycker barnen. Fast mängden kläder de mitt i allt måste klä på sig när det är minusgrader är lite jobbig. Lillebror gillar inte alls att tulta runt i för stor vinteroverall. 
Smulan har inga vinterskor så det måste vi åtgärda.

Vi var ute en timme idag och ritade i snö med pinnar. Måste passa på nu när de har lovat ordentligt med plusgrader om några dagar.

På veckoslutet började jag tömma balkongen.

Katträdet på bilden har jag gett bort. 


Sängen släpade vi ner och dynorna och överkastet har jag tvättat. Det är en mysig balkong, men inge kul att vistas där när det är kallt.
Dessutom måste vi tömma den före de börjar fixa vårt badrum. Man går nämligen ut på balkonen via badrummet.

Veckoslutet gick fort och vi gjorde massor. Smulan och Mannen var på I love Masala och visade folk hur man klättrar. Sedan hämtade de mummi och vaari från flygfältet och körde hem dem. Jag och Lillebror träffade dem i Esbo och så åkte vi över till kompisar för att äta pizza. 
Vi kom sent hem så det var skönt att vila på söndagen.

På söndagen var vi ute och gå med min kompis i några timmar och sedan kom mummi och vaari och hälsa på. Lillebror hade inte sett dem på en månad, men nu kom han ihåg dem :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar