onsdag 10 juli 2019

Födelsedag med överraskning

Igår fyllde jag 38 år och vilken fin dag jag fick!

Min man hade planerat den tillsammans med mina föräldrar i smyg. Jag fick veta lite smått längs med dagen. Att vi skall ut och äta tillsammans och barnen åker över till mina föräldrar. 
Efter att jag kommit från en liten promenad så tänkte jag byta om till snyggare kläder, men han tyckte att jag skall bara packa med bättre kläder och komma halvsvettig till stan. Ja-ha, tänkte jag, konstigt.

Mannen hade bokat hotell med EGEN bastu så när vi anlände så drack vi skumppa och badade bastu före vi gick på middag. Lyxigare kan det inte bli!

Det var det finaste hotel jag någonsin besökt (Lapland hotels på Bulevarden).


Mysigt rum med fin inredning. 


Utsikten från åttonde våningen (vårt rum) var det inget fel med heller :)

Jag blev alldeles förfärligt bortskämd! 

Middagen åt vi på restaurang Inari. Det blev lite Lapplandstema över det hela. Till min överraskning så blev vi inte serverade traditionell mat från Lappland, utan det var mer Japan-inspirerat. Allt var jätte gott, kan verkligen rekommendera stället!

Mera god mat blev det till frukost. På Lapland hotels var det goda finska produkter som brödost, renomelett, lingon osv. 

Vilken dag! Dessutom sov jag som en liten gris, 9 timmar!

Barnen var glada idag när vi hämtade hem dem så det var lyckat för både föräldrar och barn med en dag på skilda vägar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar