fredag 5 juli 2019

Semesterveckan hemma

Denna vecka har vi hängt hemma, eller jag och Lillebror i alla fall. 
Smulan och Mannen har varit på kalas och klättrat :)

Jag har varit snorig sedan vi kom hem från Sverige och Lillebror är hängig, säger att han har pipi och vill vara i famnen. Jag är nästan säker på att han håller på att få tänder. Han gräver i munnen och visar att det är sjukt där. Han har också dreglat i mängder så jag kan tänka mig att kindtänderna snart sticker fram.

Han vill ha tutten (napp i Sverige) i munnen och sin älskilingskanin "pupu" i handen.
Hela denna vecka har han haft dem och får han inte så gråter han. Jag känner att när han är lite sjuk så är det bäst att han får ha dem, om det känns bättre för honom då.


Vi lånade Bamses mellanmålsbok från bibban och testar recept. Här steker vi spenatplättar med Lillebror. De var goda tyckte barnen och jag tycker att det är roligt att få inspiration till mellanmål, det blir annars lätt samma sak. 

Smulan och jag har ritat en hel del. Jag ritar snabbt konturerna på någon figur och barnet färglägger. 
Det är en grej jag också gärna gör. Det är också tacksamt att jag bara kan snabbt krafsa ihop en bild och Smulan är hur nöjd som helst.


Nu beställer hon ganska mycket älvor och flickor med klänning av mig.

Vädret har varit lite svalare denna vecka och vi har orkat fixa mera här hemma. Vi har grävt i trädgården, rensat ogräs och håller på att fixa en gångväg bakom garaget. Roligt när det går undan!

Veckoslutet är reserverat för kalas, ett på lördag och ett på söndag. 
Det blir ett 60-års kalas och ett 4-års kalas så jag har på känn att de kan bli väldigt olika kalas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar