onsdag 17 juli 2019

Hattar

Efter några regniga dagar så blir det varmt igen.
Jag passade på i går när det regnade hela dagen och målade arbetsrummet. Jag har sedan vi flyttat tänkt måla det grönt, men att hitta rätt nyans har känts svårt. Nu slog jag äntligen till och vågade ta den jag kände för och det blev så himla bra! En alldeles underbar nyans av grönt. Jag visar er mer bara jag får bort allt bråte. Det jobbiga är ju att städa efter sig när man fixat något.

Barnen var med till Värisilmä och fick varsin krona av papper.


Kronorna var så populära att de gick med dem på huvudet hela dagen, också till matbutiken :)

Klematisen jag planterade i kruka växer och mår bra. 


Den har vuxit in i hatten jag gjort av hönsnät. Det blev en blomhatt!
Jag petade ner en Blumat bevattningspinne förra månaden och det fungerar bra. Nästan alla sorters flaskor passar. Klematisen har jag inte alls behövt se efter, bara jag fyller på flaskan när den är tom.

Lätt som en plätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar