fredag 12 juli 2019

Promenaden

Jag och min goda vän går en gång om månaden tillsammans, i timmar, flera kilometer. 
Det är något jag alltid ser framemot. 
Att vi går tillsammans i lugn takt och pratar om allt mellan himmel och jord.

Julipromenaden tog vi ett annat land. Vännen bokade en dagskryssning åt oss till Estland. Åkte iväg kl.9.30 och var hemma igen kl.21. Alldeles torr i munnen av allt pratande :)

Vi gick runt i tre timmar i Estland och shoppa lite i samma veva. Jag hittade en vacker sommarklänning som min farmor skulle ha gillat. Den är i hennes stil, en stil jag gillar också förstås. Jag skall visa den åt er i något skede, när det blir lite varmare väder som passar för klänning. 

På tal om varma väder så talade vi med Mannen och båda var ense om att detta är ganska skönt sommarväder faktiskt. Så där runt 20 grader, då orkar vi göra saker och ting. När det rör sig kring 25-30 så slutar jag fungera. Det känns som om man blir lite tung och behöver vila mer och dricka mer. Att hänga tvätten kan redan orsaka svett-attack. Skulle jag få bestämma så skulle sommarens temperatur röra sig kring 18-25 :)

Vi hade ca 16 grader igår i Tallinn och det var prima promenadgrader :)

På tal om prima så är jordgubbarna och hallonen himla goda för tillfället. Vi har köpt 10 kg jordgubbar och äter färska från trädgården varje dag. En del är i frysen, en del i magen och av en del har jag bakat. Ingen sylt i år för att vi köpte inte tillräckligt ;) Måste hämta mer...


Det blev en ljus kladdkaka med jordgubbar. 
Den var super enkel att baka, här har ni receptet (klick).

P.s. brorsan & B, ni skall inte baka denna för jag tar detta exemplar med till er i morgon ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar