onsdag 19 november 2014

8 månader

Lillisen har gått och blivit  8 månader och idag var vi på rådgivningen.
Måtten är 72 cm och 9,5 kg. 


Hon sitter, kryper, står och tar lite steg med stöd.
När hon jollrar så låter det mest "bää bää", "tää tää", "apuu" och "mamma".

Hon äter samma gröt som jag och Mannen och äter i allmänhet väldigt bra! Förutom då jag gjorde spagettisås åt henne med spagettibitar...dem tyckte hon inte riktigt om så hon knep bestämt munnen fast. Annars sjunker det mesta.

Fastän hon äter en stor portion med gröt på kvällen så har hon börjat vakna hungrig på nätterna. Då hjälper det med mjölk så att hon klarar sig till morgonen.

Smulan är lite rädd för främmande människor ännu också och bara min famn duger när hon är riktigt trött. Det är en ganska speciell känsla att ta ett riktigt spänt, gråtande barn i famnen och med ens som ett magiskt trollslag så blir hon alldeles lugn och avslappnad. Hon brukar hålla händerna runt min hals och krafsa mitt hår.
Lite jobbigt är detta för andra då hon inte vill lugna ner sig i deras famn.

Hon är alldeles underbar, denna lilla skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar