tisdag 4 november 2014

Barnrum

Smulan har redan sovit i en månad i eget rum så nu är det dags att visa lite bilder.
Före vi ändrade om rummet till ett barnrum så var det ett gästrum/förråd. Det är ett litet rum och en tredjedel rummet bestod av förvaringsskåp.

Vi rev bort allt och placerade i rummet bara ett smalt IKEA skåp.


Skötbordet från Cosatto har varit jätte bra! Lätt att putsa och det ryms massvis med grejer under bordet. När vi hade skötbordet i vårt sovrum så hade vi alla hennes kläder under skötbordet. Sängen har vi fått av en kompis. Rummet är målat med ljusgrön färg (som heter Kurkku = gurka). 


Mormor och morfar hämtade åt bebisen tröjan från Estland. Den får hänga framme då den är så vacker!


Min moster Tilda har gjort åt mig God Natt tavlan när jag var liten. Den brukade jag alltid titta på före jag somnade.


Mitt gamla skrivbord slukar mycket saker (närmast mina och inte bebisens för tillfället). På kroken hänger min gamla gula dagisryggsäck. Tapeten är ursprunglig. Jag tyckte att den var fin så vi rev inte bort den.


På väggarna hänger mest mina gamla prydnader. Nu har jag äntligen en orsak att ha dem på väggen. Det skulle inte ha passat i andra rum. Bilden med flickan har min farmor målat åt mig när jag var ett år gammal. Hon hade då redan på känn att jag kommer att vara förtjust i djur. 

Skulle ännu vilja få mitt dockskåp någonstans, men det måste vara tillräckligt högt uppe så att bebisen inte når det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar