söndag 9 november 2014

Farsdag

Idag har vi firat tre pappor!

Min pappa är ju den bästa pappan. Han är snäll, klok och helt enkelt bäst :)
Mannen firade sin första farsdag (och han är garanterat den bästa pappan enligt Smulan). Den blev kanske inte helt som han tänkt sig eftersom han lyckades klämma katten My in i bäddsoffan :( Stackars katt blev panikslagen och fick lite ont. Som tur kom vår granne som är veterinär och kollade på My och skrev ut värkmedicin åt henne. Vi blev ju allihop uppskärrade och följer upp hur hon mår.

Vi började dock firandet hos min pappa. Det bjöds på jordärtskockesoppa och chili con carne. Jag stod för efterrätten. Ändrade mig i sista minut och istället för att baka en morotskaka så bakade jag en ostkaka med Dominokexbotten. 


In i kakan rörde jag röda vinbär och lingon på kakan. Den blev rätt så god!

Senare på kvällen åkte vi över till mina svärföräldrar och fick lite till ostkaka. Tänk att det råkade sig att vi båda bakade ostkaka. Svärmors ostkaka var med blåbär. Också mycket god och bra orkar man tydligen äta ostkaka hela kvällen :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar