söndag 30 november 2014

Hemma igen!

Nu är vi hemma igen efter en veckas semester på Teneriffa.
Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men att resa med barn gick bra :)

Flygresorna gick bra och vi hade packat med precis det som vi behövde, inget extra som tyngde väskorna.

Det som jag inte räknade med var att vår lilla familj skulle vara sjuk nästa hela veckan. Som TUR hade vi med oss Mannens föräldrar, mina föräldrar, min bror och hans sambo. De kunde sedan underhålla bebisen när vi låg och vilade.

Smulan hade snuva när vi reste iväg, men hon var redan pigg och glada andra dagen. Sedan fick jag förkylningen och jag var inte alls lika pigg och glad :) Hade hög feber och snorade alldeles förskräckligt. Några dagar senare fick Mannen värsta magbåbban och låg däckad i några dagar. 
Sista kvällen lyckades vi vara allihopa såpass friska att vi kunde hela stora gänget äta ute tillsammans :) Jag är så glad över att vårt resesällskap inte drabbades av våra båbbor!

Bebisen stortrivdes i värmen och anpassade sig bra.


Gräset var grönare på Kanarieöarna.

Jag skall i ett senare inlägg skramla ihop lite reseinfo om vad som fungerade bra när man reser med barn. Jag själv funderade förstås mycket över det och många har frågat.

Nästa gång skulle man nästan kunna vara på vift i 10 dagar. Då hinner man göra mer saker ifall man skulle råka vara sjuk en del av veckan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar