torsdag 23 april 2015

Första gången övernatt

Barnet var för första gången övernatt hos sina morföräldrar.
Barnet, morföräldrarna och föräldrarna mår bra om ni undrar ;)

Det var alltså första gången någonsin som jag och Smulan inte sov i samma hus!
Jag tassade efter henne i morse och en glad unge hälsade på mig, glatt vinkande i fönstret. När jag kom in ignorerade hon mig :) Tyckte väl att jag var lite dum som glömt henne kvar fastän hon hade det bra.

Hon hade vaknat en gång mitt i natten och frågat efter katterna, men fortsatte som tur att sova efter det.

Jag lyxade till det igår och i morse. På kvällen gjorde jag ett fotbad åt mig (har inte gett min fötter en tanke på några år och det ser man) och i morse låg jag länge i sängen fastän jag var vaken. Det var bara skönt att inte behöva stiga upp genast! Sen fick jag skyndsamt att läsa tidningen och städa upp köket före jag hämtade hem barnet. 

Nästa vecka blir det en ny övernattning, då skall vi på fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar