torsdag 2 april 2015

Jourbesök

Aprilmånad började inte sådär tjohejsan för mig.
Vid månadsskiftet mars-april gick jag och la mig febrig. Kl. 02 på natten hade jag fortfarande 39 grader feber trots att jag ätit både Burana och Panadol, dessutom kissade jag mängder av blod. 

Mannen blev smått hysterisk och ringde Terveysneuvonta. Där sade de åt honom att jag måste in till jouren (pga blodet i urinet). Så jag ringde och väckte mina föräldrar som kom och passade Smulan mitt i natten. Hon var dessutom vaken så de måste lugna ner henne och sätta henne och sova (ingen lätt uppgift). 

Efter att de tagit alla prover skrev de ut åt mig antibiotika och jag fick åka hem och sova. Jag har antagligen urinvägsinfektion. Jag har aldrig haft sådant tidigare och jag visste inte att det är så ilsket.

Som tur har jag mina föräldrar här nära, de har varit till jätte stor hjälp!
På natten och sen följande dag passa de bebisen i flera timmar så att jag kunde sova. Idag var hon där igen några timmar och nu på kvällen åkte hon till sin Mummi och Vaari. 



På tal om föräldrar så fyller min pappa idag 65 år. Hurra för honom :) 

Min morfar hade födelsedag samma dag, minns jag rätt så skulle han ha fyllt 104 år i år. 

2 kommentarer:

  1. Oj så tråkigt ,hoppas att medicinerna hjälper snabbt!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag känner mig mycket bättre idag :)

    SvaraRadera