söndag 26 april 2015

Veckoslutet som var

Det har blivit lite långa pauser i bloggandet, jag har helt enkelt inte haft ro att sätta mig ner och trycka på tangenterna :)
Jag skyller på våren! Vi var med barnet faktiskt ute i tre timmar i fredags :) Jag får skratta mig lycklig över att få vara hemma med henne på vårdledigt. Jag älskar älskar älskar att vara hemma med henne!
Före jag fick barnet så trodde jag att det kan bli slött hemma och att jag saknar jobbet....öööh, vilket jobb? Och vad brukade jag göra där? Allt har suddats ut ;)

Vi har hunnit med lite allt möjligt under veckoslutet.
I lördags var vi på tvåårs party i Helsingfors. På kalaset var då födelsedagspojken med sina föräldrar, en mamma med sin tvååriga son och vi. Pojkarna busade och Smulan kollade först hur de går tillväga med sina lekar. Efter en stund kastade hon sig med i leken och körde med småbilar, gungade på gunghästen och ordnade Duplon i olika lådor. 

Idag var barnets farmor, faster och hennes sambo på besök. Vi åt lunch och efterrätt. Farmor hade gjort vispgröt på krusbär, huijsit gott! 

Jag har också gjort lite förberedelser inför första maj. Nämligen mammas fantastiskt goda akvavitsill.


Akvavitsillen.

Vi tänkte först köpa sill från butiken, men jag bestämde mig istället för att fixa själv. Dessutom blir det ju 100 gånger godare.

Jag önskar er en skön och lugn söndagsskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar