måndag 13 april 2015

Ute med barnet

Före mitt barn började gå var vår vistelse utomhus helt annorlunda än vad den nu är. 
Tidigare när vi skulle ut och ta frisk luft så satt jag henne i vagnen och tog en rask promenad. 
Nu när hon är en aktiv liten individ så vill hon inte sitta i vagnen mer än 30 minuter. Det betyder att jag inte får lika mycket motion som tidigare.

Det är nog härligt när hon tassar runt och leker i sandlådan. 


Vi inspekterar lekstugan.

Så att jag också skall få röra på mig lite mera än promenera från gungan till sandlådan så var jag ute och gå när hon tog sin dagsömn. Det blev 1,5 timme av promenad i solsken och barnet njöt av att få sova ute. 

Nu efteråt känner jag att jag också skulle behöva egentiden som jag får när hon sover inomhus och jag kan fixa allt möjligt här hemma i 1,5 timme. Kanske jag skulle gå då varannan dag ut och gå och varannan dag stanna inne. Eller så går jag bara ut varje dag och gå och fixar allt det andra sedan någongång :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar