tisdag 28 april 2015

Grönt blev vitt

Vid våran ingång finns vita grönmögliga träbalkar som skyddar ingången och fungerar väl lite som dekoration.

Jag har lite haft ångest över hur mögliga de är och idag tog jag tag i saken. 
Jag ringde först min mor och rådfrågade om man vågar tvätta dem och får man måntro måla dem vita ifall det behövs. Vi bor i husbolag så man får inte fixa saker hur som helst.


Grönt mögel....suck...

Nå, jag tog tag i ämbaret och diskborsten och började skura. Samtidigt som jag försökte ha ögon i ryggen och kolla vad bebisen höll på med :)

Resultatet blev mycket bättre än vad jag förväntat mig!

Det blev ju vitt!!

Den skulle nog behöva lite ny målfärg, men jag tar det sen en annan gång. Jag är bara så himla nöjd över att de är rena :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar