torsdag 12 maj 2016

Balkong

Vi har suttit med barnet extra mycket på balkongen de senaste veckorna.
Efter att vi böt ut våra bäddmadrasser till nya så har de gamla varit i förvar på balkongen.
De är super sköna där!


Vi ligger på madrasserna och läser böcker och sjunger sånger.


Ingen orkar använda stolarna när det finns en så skön säng. På hösten måste vi nog göra oss av med madrasserna. Det blir så fuktigt att de kommer att få mögelprickar.

Hortensian jag fick till morsdag står så vacker på balkongen.


Barnet plockade ihop blommor åt mig i måndags och de står nu i en kruka.


Hennes val av färg på blommorna gjorde mig lite tveksam. Men nu tycker jag att det är fint! Det blev ju Finlands flagga.


Olivträdet står i ett hörn och skjuter upp sina grenar. Jag tror att den trivs. Det gör vi i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar