söndag 8 maj 2016

Morsdag

Idag, på morsdag vaknade jag upp i en jurta.
Så det var med andra ord inte en helt vanlig morgon.


Jag var lite skeptisk till en början, men det var en jurta av lyxklass.

Vi hade en skön säng med duntäcke.


Ett litet bord med två stolar och en bäddsoffa. Barnet hade med sig sin resesäng så hon behövde inte sova i soffan. Ljust och friskt! Jag sov som en stock.

Vi var till Gustavs och klättra och övernattade på campingområdet Lootholma.

Mannen klättrade.


Medan jag mest hängde i repet. Det var lite för svåra rutter för mig. Men hoppeligen blir jag skickligare.

På campingområdet samlades vi till kvällen och lagade mat.
Barnet ville helst vara i sandlådan eller i gungan. 


Super skoj med lekplats!

På vägen hem nästa dag stannade vi på kaffe vid Peterzens.


Lunchen åt vi på en bensinmack. Överraskande god mat.
Jag blev så inspirerad av vår resa att jag började redan planera flera Finland-resor. Vädret gör resandet extra skoj. Vi har ju haft 20 grader hela veckoslutet! 

Nu blir det middag med Mannens släkt. Lite morsdags-spagetti :)

Glad morsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar