måndag 30 maj 2016

Tjejveckoslut i Tallinn

I lördags, på morgonen åkte jag med mina väninnor P och Liza över till Tallinn.
Vi hade tur med vädret, bra hotell och så valde vi bra restauranger.

Vi fyller alla 35 år i år så vi passade på och firade våra födelsedagar samtidigt med lite skummande vin.


På restaurang Vegan V.

Vi åt på lördag kväll på en vegan restaurang. Maten var god, men jag var lite chockad över hur förmånligt det var! Förrätt, huvudrätt och efterrätt + dricka blev 25 euro! Man behövde verkligen inte gå hungrig till hotellet.

Godaste biten var nog efterrätten. 


Choklad och apelsin är alltid rätt!

Vi bodde på Radisson Blue Sky Hotel. 


På takterrassen kunde man se över Tallinn. 

På söndag traskade vi runt i gamla stan och beundrade de vackra byggnaderna och åt lunch på Pegasos.


Efterrätten tog vi på ett annat ställe, det blev choklad (igen :) ).


Chokladbakelse och te på Pierre Chokolaterie. 

Tallinn är en mysig liten stad. Jag tror inte att man kan besöka staden för ofta, alltid hittar man något nytt och intressant.
Detta veckoslut var också lite speciellt för att jag var första gången två dagar utan min lilla Smulan. Både jag och hon klarade oss bra :) Men oj, vad det var roligt att se henne igår kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar