onsdag 4 maj 2016

Ha den äran brorsan

Igår fyllde min bror år. 
Vi (syskonen + vår make/maka) firade dagen efter jobbet i Tölövikens park. Det blev take-away pitabröd från Fafa´s och kanelbulle till efterrätt.

Efter att vi ätit och druckit samlade Smulan käppar på filten.



Det var verkligen vackert väder och skönt att sitta ute i parken.
Vi åkte in till Helsingfors med Smulan och hon är rolig medresenär. Hon sjöng hela vägen in till stan "Här kommer Pippi Långstrump". På vägen hem sjöng hon "Ha den äran idag".

Vi kom sent hem, men det gjorde inte så mycket. Smulan brukar ändå lägga sig mellan kl.21 och 22. Hon var så trött av allt picknickande och springande i parken att hon sov hela natten ända till kl.07:30. I eget rum. 

Hon har i några veckors tid sovit rätt så bra i sitt rum. Med några undantag. En natt blev hon rädd för gardinen och måste komma och sova i vårt rum. Hon har antagligen så vild fantasi att bekanta saker kan bli skrämmande på natten.

Jag brände mitt ansikte igår. Solen är lömsk denna tid på året. Jag fick antagligen för mycket sol när Smulan tog sin dagssömn och jag gick en timme ute med vagnen under strålande solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar