fredag 13 maj 2016

Fredagen den trettonde

Idag vågade vi vara sociala med Smulan och hälsa på mommo och mofa.
Hon blev hiskeligt förkyld i onsdags så vi har isolerat oss inomhus och inte träffat någon på 2½ dag.

Mommo och mofa lekte med Smulan en stund. Jag passade på och besökte simhallen och fortsatte med att riva kökstapet. 

Smulan skippade sin dagssömn idag (andra gången denna vecka) så hon var rätt så trött redan kl.17. Jag fuskade och lät henne kolla på mumin via min telefon medan vi gick till butiken. Skulle hon bara ha suttit i vagnen så skulle hon ha somnat. I butiken fick hon plocka lösgodis åt mig. 
Hon älskar att sleva lösgodis i påse. Jag förstår inte hur hon har insett att man gör så. Kanske hon har sett någon göra det. Hur som helst så fick hon sätta godis i en påse åt mig. Det blev bara godis från de lägsta hyllorna :)

Härligt när hon inte förstår att man kan äta dem. Hon kräver inte att få smaka, det är ju så kul att sätta godis i påse.


En mix av lösgodis och lite rotsakschips i bakgrunden.

Att få henne i säng i kväll var inte lätt. Hon var övertrött tror jag så hon vrålade ut sin ilska från 19-20. Men nu sover hon och jag tänker bara ta det lugnt i kväll. 
Lite egen tid! Det är inte så vanligt för att om hon sover dagssömn så lägger vi oss samtidigt på kvällen (21:30).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar