fredag 6 mars 2020

Barnen hemma

Personalen på Smulans dagis var hygglig och ringde mig i början av veckan och berättade att de har kräksjuka i gruppen.
Tack, vi hålls hemma hela veckan svarade jag. Huuh, jag gör allt vad jag kan för att undvika spysjukan. Den kommer varje år i mars och lamslår vårt hushåll för några dagar.
Vi får se hur det ser ut i nästa vecka, om vi vågar då återgå till dagisvardag.


Vad har vi då gjort när vi inte har behövt föra och hämta från dagis?

Vi har två dagar besökt invånarparken med Smulans dagiskompisar som också tar ledigt denna vecka. Det har varit jätte kul och de har ju så fina mammor som jag kan prata med :) Vi har rensat frysen och ätit jultårtor. Det är väl på tiden att äta upp dem nu? Snart skall det fyllas på med memma istället.

Smulan och Lillebror har lekt super fint tillsammans. En dag lekte de två timmar utan gräl!! Jag tvättade vardagsrumsfönstren under tiden. Jag har ingen aning om när jag tvättat dem senast, men på basen av färgen på tvättvattnet så gissar jag att det var läääänge sedan. 

Igår sov Lillebror dagssömnen hos mommo och mofa och då passade vi på och åkte på dagsbio med Smulan. Vi var praktiskt taget ensamma på bio, bara två andra. Filmen hette "Heinähattu ja Vilttitossu" och den var riktigt bra tyckte vi båda. Lite orolig var jag på hemvägen då Smulan hade klämt i sig en hel ask med popcorn :) Som tur mådde hon bra i bussen och blev inte åksjuk.

Idag har vi öronkontroll för Lillebror (han hade öroninfektion i januari) och sedan blir det simskola.
Så var den veckan i paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar