onsdag 11 mars 2020

Tandläkare och kalasplanering

Jag var och lappade en tand idag (det var ca 18 år sedan jag gjorde det senast). 
Det jag inte kom ihåg nu när jag lappade min andra tand att bedövningen sitter i länge :) Själva fixandet gick fint, men nu först tre timmar efteråt börjar min mun först kännas någorlunda normal. Man behöver inte mera vara orolig över att saliv rinner ut ur mungipan eller att man ätit upp halva kinden i samband med lunchen. 

När jag skulle till tandläkaren så åkte Lillebror över till farföräldrarna för att leka. Alldeles själv, vilken lyx. Smulan är på dagis. Jag tänkte att jag skall börja lite festfixa nu när jag har några timmar för mig själv. 

Lilla Smulan fyller 6 år i övermorgon!
Jag vill överraska henne på fredag morgon med en present hon inte väntat sig. När vi var för länge sedan hos min guddotter och leka så lekte Smulan med hennes LegoFriends. Hon älskade sjukhuset och önskade sig det. Det tillverkades för länge sedan och görs inte mera. MEN jag hittade en till salu på tori.fi för 1/3 av priset som ny. 


Den föregående ägaren har lekt jätte fint med sjukhuset, alla delar var kvar! Jag måste ju bygga upp det för att dubbelkolla. Som tur hade de kvar också manualen för att det var hittills det största LegoFriends bygget jag gjort.


Nu står sjukhuset i mitt klädskåp och väntar på att barnen skall leka med det. Det tänkte gå lite tokigt för att Lillebror var med när jag byggde upp det under Smulans dagisdag. Han undrade länge var lego ambulansen var efter att jag gömt den. Jag fick bara låtsas om att jag inte förstod vad han menade när Smulan fundera vad Lillebror pratar om :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar