onsdag 25 mars 2020

Vår ute

Vi gick idag en sväng på gården och granskade allt som växer.
Mycket har börjat sticka fram.


Små söta krokusar. Både vita och gredelina.
Tulpanerna har också börjat titta fram, men de är så himla smaskiga så jag är helt säker på att herr och fru Hare kommer att äta upp dem (igen). 


Narcisserna jag hade förra våren i krukorna, petade jag sent i höst ner runt äppelträden. 
Dem brukar inte hararna gilla så de får säkert växa i lugn och ro. 


Vitlöken har börjat växa fram den också.

Idag har det varit en underbart vacker dag, men väldigt blåsig! Det blåste så hårt att Lillebror föll pladask! En vindpust fångade honom och skuffade honom på marken. Det har jag aldrig vittnat tidigare! 

Smulan ville dra nytta av det blåsiga vädret och vädrade sin drake.


Hon blir skickligare för varje år!
Jag är ganska förvånad över hur vår billiga plastdrake fortfarande håller ihop. Efter alla störtdyk och krockar med träd, stolpar och folk :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar