måndag 23 mars 2020

Rådgivningsbesök

Idag var vi på Smulans 6-års rådgivning. De hade inte avbokat det pga corona och jag tänkte att folk går dit ändå friska så vi vågar nog sitta där en timme. 
Däremot avbokade jag mitt blodprov som skulle vara i mars (måste kolla upp järnet med 3 mån mellanrum). Jag hoppas jag kan fara dit i maj i stället. Till hälsocentralen far sjuka människor så jag ville inte sitta där och vänta på min tur bland dem (man blir ju lite nojig)! 


6-års rådgivningen gick jätte fint. Synen var bra, hon växer så det knakar, alla uppgifter klarade hon galant. Det var det sista rådgivningsbesöket för Smulan, nästa gång är det skolan som gäller.
Huh! Så konstigt och lite vemodigt. 

Genast när jag tog vår nya kalender i bruk så blev veckorna mer organiserade, vi vet vad vi skall göra och när. Början av förra veckan var ett enda flummande :) Sen hittade vi våra platser. På fredag har vi färgläggning. På bilden ovan gör Smulan en uppgift gällande det.

Idag började online morgonsamling via Youtube från dagis. Det var ju så roligt att se dagisfröken och ni kan säkert tänka er hur stolt Lillebror var när han fick delta! De räknade, klappade händer och stampade med fötter och Lillebror sjöng högst av oss alla "blinka lilla stjärna". Tur för oss att de har online morgonsamling varje vardag kl.9.15.

I Facebook har vi deltagit i online jumppa för barn. Idag hade vi "sukka-hippa", stor succé! Man skulle sätta fast strumpor runt midjan och de andra skulle nappa strumpor från andras midjor åt sig själv. Smulan var snabb som en vessla. Folk blir påhittiga när det uppstår nya behov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar