söndag 29 mars 2020

Klättrar längs väggar....och träd

Så har vi klarat av karantän vecka nummer 2. 
Den gick mycket smidigare än första veckan, nu har vi rutiner och bra väder har hjälpt saken.

Några grejer har gjort mig extra glad denna vecka.

En grej var att min Method Putkisto - Pilates instruktör gjorde onsdagens kurs via youtube! Så jag missade inte min underbara stretching denna vecka. Online kursen var lika bra som den riktiga, bra gjort medborgarinstitutet och instruktör!

Sedan firade vi veckan som gått med barnen och Mannen med disco. Vi klädde oss i våra finaste kläder, poppade popcorn, riggade upp discobelysning och musik.


Lillebror tyckte att hans finaste klädsel var lucia klänningen så han hade den :) Så gulligt!

Jag hade igår möte med mina båda bröder via Hangouts. Så roligt att se dem fastän det bara var via datorn. Vi skall försöka göra det regelbundet så länge vi inte kan ses på riktigt. 

Denna vecka har vi varit mycket utomhus så att Mannen skall ha det lite lugnare när han jobbar hemifrån. Vi har varit för oss själva på lekparker och utforskat närliggande skogarna.


En fin klättervägg finns rätt så nära oss.


Vi hittade en ny skog med ypperliga klätterträd! Vi kallar den för "ekorrskogen". Den fick det namnet pga mängden ekorrar :)
Här är så bra terräng att jag behöver inte vara rädd för att tappa bort barnen bakom stenar och buskar.

Jag känner också att barnen har anpassat sig väldigt väl. Smulan frågar inte mera efter sina kompisar och leker fint med sin bror. Förstås bråkar de också, men det hör till :) Som tur kan hon också ringa videosamtal med sina vänner <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar