fredag 29 maj 2020

En lekstuga åt mamma

Jag har funderat länge på hur jag skall göra med tomaterna.
Barnens tomater är väldigt höga redan och behöver mera näring. Men vi har så blåsigt ute på gården. Jag har oroat mig för att de inte trivs eller brister av alla vindar hur jag än skulle stöda dem.

Jag googlade runt och kollade om jag skulle köpa gamla fönster på tori.fi och bygga ett skydd. Men det kändes krångligt och jag var inte säker på att det skulle bli bra i alla fall.
Då hittade jag ett tältväxthus! Hurra!

Det var inte så dyrt och så kan jag flytta runt på det tills den hittar en bra plats. Ingen bestående lösning, för den har dragkedja som säkert inom 10 år går sönder kan jag tänka mig. Jag drömmer om ett riktigt växthus, eller ännu bättre, ett orangeri. Men det kräver så mycket mer planering och pengar så det får vara en framtidsdröm.

Nu njuter jag av mitt pyttelilla egna söta växthus.
Min lekstuga.


Ca 1,5 meter bred och 2 meter hög vid taknocken. 

Jag är inte så förtjust i plast, men jag är så glad över mitt växthus!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar