tisdag 19 maj 2020

Förgätmigej

Nu är vi visst inne på tionde veckan av corona isolering.
Skolorna har öppnat igen, men vi är allihop hemma. Mannen jobbar hemifrån och Smulan börjar i förskolan i höst. Det blir ingen mer dagis för i år.  Jag hoppas förstås att läget är sådant att hon kan börja förskola på plats och inte distans.

Vi har träffat våra föräldrar, min bror, pratat med grannarna och så har vi börjat träffa några kompisar som Smulan lekt med. Vi träffas bara med samma personer, ett mamma-barn-gäng som vi redan starta träffar med före covid-19. Sen blev det paus och nu ses vi igen (enbart utomhus). Jätte kul! 

Förra året planterade jag på ett torrt ställe bakom huset olika växter för att se vilka som överlever där (klick)
Till min stora glädje har allt överlevet i torra, steniga tallbacken. 


Förgätmigejen har spritt sig mellan stenarna.

Jag fick mera förgätmigej och gullvivor av pappa så jag petade ner dem på samma ställe. Kanske jag får ett riktigt hav av dem i nästa vår om det fortsätter på samma sätt. 

Jag är så evigt tacksam över att ha en hem jag älskar och en gård jag kan påta i. Det stör mig inte det minsta att vi inte kan i år resa någonstans. Till stugan blir det säkert några svängar, men annars håller vi oss ganska nära hemmet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar