lördag 23 maj 2020

Jag i underkläder

Barnen var igår övernatt hos mummi och vaari. 
Jag minns ärligt talat inte om barnen har varit övernatt hos varken mor-, eller farföräldrarna i år. Så det var vääääldigt länge sedan de sist sov över annanstans än hemma.
Det blev ju en extra lång paus i och med corona. Försiktig skall man förstås vara fortfarande, men nu ville mummi ha barnen övernatt. 

Barnen var så glada över att få åka över, de busade hela kvällen och Smulan vakade till kl.22. Idag kom de hem och hade inte saknat oss alls. 

Smulan gjorde en pappersdocka åt mig. Den föreställer mig i underkläder.


Här ser ni mig (obs! den stora naveln) i mina underkläder.
Till vänster ser ni en vacker prickig klänning som passar perfekt på dockan. 

Hur fin som helst!

Vad gjorde vi när barnen var en hel kväll och nästa dag hos farföräldrarna?
Vi gick genast en långpromenad till Sorlampi (Esbo) och åt där middag ute i kvällssolen. Sen gick vi tillbaka till mummi & vaari för att säga hejdå åt barnen och godnatt.


Jag med kläder på vid Sorlampi.

Hemma kollade vi på filmen "Joker" med Joaquin Phoenix. Jösses så han var bra! Jag förstås precis varför han vann en Oscar för den rollen. 

Nästa dag åkte Mannen till Salo för att klättra och jag fick huset för mig själv.
Först gjorde jag lite tråkiga grejor som att tvätta och städa bort vinterkläder. Kollade igenom vad som blivit för smått och vad som måste repareras.

Nu vågar jag visa hur vår garderob i tamburen ser ut efter städdagen.


Här förvarar vi nästan allt man kan tänka sig. Alla har en egen utdragbar korg med sina egna grejor (mössor, vantar, halsdukar). Här finns paraplyer, alla våra skor, reflexvästar, gympparedskap (t.ex. hopprep, mattor), filtar, hushålls-, och wcpapper, arbetsverktyg, handväskor, kläder till insamling, en hel låda för klättringsgrejor etc etc. Detta är vårt "råddrum" som ser ofta lite kaotiskt ut.

När jag gjort detta "måste" så stack jag ut och kom inte in före barnen kom hem. 
En väldigt skön dag, för både föräldrar och barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar